Sanat tarihi içinde de var olan sanat akımlarının ortaya çıkışında yönetim şekilleri, o dönemin yaşam gerçekleri, sosyal gelişmeler, bilimsel ve teknolojik ilerlemeler büyük rol oynamıştır. Bu bağlamda ileticimin internet aracılığıyla yaygın hale gelmesi ve dijitalleşen platformlar tasarım olgusundaki trendlerin çok daha hızlı değişimine neden olmaktadır. Tasarım trendleri ve buna bağlı olarak logo renkleri ve trendleri her dönem değişiklikler göstermektedir. Bu makalede 2020 yılı logo tasarım trendlerine yönelik bir derleme ve özet yapmaya çalıştık. Daha sade tasarımlar; Minimalizm, logo tasarımında geri döndü. Basit öğeler ve net yazı tipleriyle logolar sadeleşti. Birçok logo artık sade ve minimal olan Sans serif yazı fontlarını kullanıyor. Geometrik ve çok açılı tasarımlar; Geometrik şekiller ve çok ve sert açılı tasarımlar 2020’de de öne çıkıyor. Köşeli mozaik yapılar ve açılı sert fontlar öne çıkıyor. Farklılaştırılmış yazı fontları; Sans serif yazı fontunun sadeliğini bastırmak ve logolarını öne çıkarmak için tasarımcılar yapıları ile oynanmış harfleri yazılardan sıkça kullanacaklar. Degrade (Geçişli) renkler; Minimalist logoları renklendirmek ve hareket katmak amaçlı geçişli (degrade) renk kullanımı sık görülecek. Geçişli renlerde bir rengin farklı tonları arasındaki geçişin yanı sıra zır ve tamamlayıcı renk geçişleri de kullanılacak., Birbiri içine girmiş çok katmanlı tasarımlar; Logolarda üst üste bindirilmiş yazılar ve birbiri içine girmiş çok katmanlı tasarımlar ile yan yana olan sıkıştırılmış (harf aralığı azaltılmış) font yapıları sıkça görülecek. Asimetrik ve kaotik düzenlemeler; Tasarımdaki isyan ruhu minimalizme karşı bir yaklaşım olarak öne çıkacak. Yazıların asimetrik kullanımı, geometrik şekil hatları üzerinde yerleştirilmesi, kesiştirilmiş ve dik açı ile birbiri içe geçmiş kesişen yazılar logolara hareket katacak ve tasarımcıların isyancı ruhunu sergileyecek. Geometrik şekilli harf ve fontlar; Yazıların geometrik şekiller haline dönüştürülmesi veya geometrik şekilli font tasarımları ile oluşturulmuş logolar özellikle kısa yazı ve harf içeren logolarda sık görülecek. Amblemler yine trend olacak ama; Amblemler yine trend olacak ama bu kez minimalizm içerisinde daha sade ve karmaşıklıktan uzak bir yapıda karşımıza çıkacak. Ölçekleme öne çıkacak; Font kullanımındaki aynı fontun farklı kalınlardaki sıralı ve düzensiz kullanımlarının yanı sıra düzenli veya düzensiz değişim gösteren büyüklüklerden oluşan fark dizilimleri ile değişik tarzlarda tasarımlar göreceğiz. Çıkartılmış veya eksiltilmiş harfler; “Kayıp parça” insan beyninde tamamlanması gereken bir boşluk algısı yaratır ve beyin tamamlar. “Metin veya harf imhası” ilginç bir tekniktir. Belirsiz çizgiler, soluk renkler, kaybolan harfler ve kısmen silinmiş harfler markanızı temsil eden logo için benzersiz bir çalışmanın ortaya çıkmasına yardımcı olur. Düz çizgiler; Logolara eklenen düz çizgiler ve çizgilerden oluşan harf kombinasyonları logolara yeni trendlere uyumu getireceği gibi klasik görünmesini de sağlayacak. Küçük harf kullanımı; Büyük harf sosyal medyada ve mesajlaşma programlarında öfkeyi temsil eder. Sosyal medyanın yaygınlaşması markaların fontlarını küçük harfli kullanmaya böylelikle sert bir görünümden yumuşak bir görünüme bürünmelerini sağlamaktadır. Tek renk kullanımı Mobil uygulamaların yaygınlaşması ve buna bağlı yaygın mobil uygulama iconlarının tek renk olması tasarımcılar arasında tek renk logo kullanımın yaygınlaşmasına neden oldu. Tek renk logolar ve rengin hakim olduğu şekil içerisinde negatif alana sahip bir bölüm olması logolara hareket kattı. Maskotlar ve hareketli logolar; Markaya kimlik kazandırmak için kullanılan maskotlar yeniden görüşmeye başlayacak. Maskotların ve logoların hareketli olması ise 2020’de ki en büyük değişimlerden birisi olarak öne çıkıyor. Kaynaklar;
https://justcreative.com/2019/12/11/logo-design-trends-2020/
https://brandmarketingblog.com/articles/design/logo-design-trends/